Автор Тема: Относно данъчното третиране на начисленията  (Прочетена 29401 пъти)

niki67

  • потребител
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #40 -: 07 Януари 2011, 14:17 »
Добре, имам доставка на 31/12/2010 на сто хляба
фактурират ми на 05/01/2011
Колко дължа на Пешо
и да попитам това начислено задължение, или сходно такова, не е ли приблизителна оценка?
И не изисква ли стандартът да се съобразяваме с всички събитития за да оценим ВЯРНО тази приблизителна оценка

Не, не е приблизителна оценка, а е точно - задължението е точно определено, имаш и фактура за него.
Кой стандарт какво да изисква? Става дума за начисление, не за провизия, оценката не е приблизителна, а точна, имаме и документ, събитието не е коригиращо, защото е възникнало през декември, а не в новата година.
Следователно според мен нито стандарт 10, нито стандарт 37 са приложими, а начислението следва да се направи без ДДС, защото смисълът му е действителен финансов резултат. Смисълът му е да се отрази разхода, а не разчета. Разчет още нямаме към 31.12, макар че имаме пасив.
 
 
 
Относно одиторските процедури, обикновено те никога не се изпълняват изцяло в следващата година. Например при нас има поне два предварителни одита - към септември и декември, като съответно се фактурират част от сумите съгласно договор. Последните вече, окончателни процедури се изпълняват в периода февруари - март и се издава фактура, която касае предходната година и разходът трябва да се отнесе за нея.
 
Ако проверяват отчета за 2006, това е във връзка с някакво събитие, възникнало през текущата година - или поради искане на кредитна институция, или поради бъдеща продажба или преобразуване на фирмата, и през 2006 явно фирмата не е подлежала на задължителен одит, иначе би имало одиторски доклад. Така че, това събитие, възникнало през текущата година, е породило необходимостта от одит за 2006 и разходът си е текущ за текущата година.
 
Когато обаче става въпрос за задължение по закон да се извърши одиторска процедура, то разходът се отнася за годината, за която е възникнало това задължение.
 
 


Grave Digger

  • Гост
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #41 -: 07 Януари 2011, 14:34 »
И аз съм, че ако одитора е извършил услугата през март разхода ще е за 2010 а не за предходната. То по тази логика ще трябва таксата при публикуването на отчетите през юни да ги считаме за разход за предходната година.

идиот

  • Гост
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #42 -: 07 Януари 2011, 14:44 »
По отношение на разходите за одит съм съгласен
за другото продължавам да твърдя, че ОПЦИЯТА законът за ДДС да ми измества във времето задължението .. нъцки


Не, не е приблизителна оценка, а е точно - задължението е точно определено, имаш и фактура за него.
Кой стандарт какво да изисква? Става дума за начисление, не за провизия, оценката не е приблизителна, а точна, имаме и документ, събитието не е коригиращо, защото е възникнало през декември, а не в новата година.
Следователно според мен нито стандарт 10, нито стандарт 37 са приложими, а начислението следва да се направи без ДДС, защото смисълът му е действителен финансов резултат. Смисълът му е да се отрази разхода, а не разчета. Разчет още нямаме към 31.12, макар че имаме пасив.
 
 
 
Относно одиторските процедури, обикновено те никога не се изпълняват изцяло в следващата година. Например при нас има поне два предварителни одита - към септември и декември, като съответно се фактурират част от сумите съгласно договор. Последните вече, окончателни процедури се изпълняват в периода февруари - март и се издава фактура, която касае предходната година и разходът трябва да се отнесе за нея.
 
Ако проверяват отчета за 2006, това е във връзка с някакво събитие, възникнало през текущата година - или поради искане на кредитна институция, или поради бъдеща продажба или преобразуване на фирмата, и през 2006 явно фирмата не е подлежала на задължителен одит, иначе би имало одиторски доклад. Така че, това събитие, възникнало през текущата година, е породило необходимостта от одит за 2006 и разходът си е текущ за текущата година.
 
Когато обаче става въпрос за задължение по закон да се извърши одиторска процедура, то разходът се отнася за годината, за която е възникнало това задължение.

plankov

  • потребител
  • За един свят с мнооого варени моркови :P
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #43 -: 07 Януари 2011, 14:46 »
като имаш документ, що не осчетоводяваш документа???
Ники, имал си бил документ и за това си бил имал точна оценка - оценка на какво и защо решаваш, че имаш пасив с 20% по малко?

небесна

  • потребител
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #44 -: 07 Януари 2011, 14:55 »
добре де, ами ако и обединим определенията от ЗДДС, какво става?
фактура се пуска до 5 дни от датата на възникване на данъчното събитие, а тази дата я знаем добре от чл.25 - пряко е обвързана с извършването на услуга или прехвърляне на собственост, плюс специфичните правила

така че, водена от принципа на предпазливост, считам, че като документална обоснованост за такива разходи, мога да ползвам само фактури с дата на издаване до 05.01.-06.01., защото това ми гарантира, че евентуално събитието, от което ми възникват разходи за предходната година е било до 31.12. :))

niki67

  • потребител
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #45 -: 07 Януари 2011, 14:59 »
като имаш документ, що не осчетоводяваш документа???
Ники, имал си бил документ и за това си бил имал точна оценка - оценка на какво и защо решаваш, че имаш пасив с 20% по малко?

Осчетоводявам си документа в периода, в който е издаден, и така ми влиза като документ в него период - януари 2011.
 
Осчетоводявам си начисление в декември 2010, защото разходът се отнася за декември.
 
Оценката е точна, защото има фактура, в която ясно и точно и еднозначно е записана сумата.
 
Пасивът не е водещ, а е водещ разходът. Пасивът е равен на разхода. И не е равен на цялата сума по фактурата, защото към 31-12 още задължението към доставчика не е възникнало. Пасивът е колкото разхода, а разходът не включва ДДС-то. И пасивът според мен не се показва в задължения към доставчици, защото такова задължение нямаме към датата на баланса.

Trapper

  • потребител
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #46 -: 07 Януари 2011, 15:00 »

Осчетоводявам си документа в периода, в който е издаден, и така ми влиза като документ в него период - януари 2011.
 
Осчетоводявам си начисление в декември 2010, защото разходът се отнася за декември.
 
Оценката е точна, защото има фактура, в която ясно и точно и еднозначно е записана сумата.
 
Пасивът не е водещ, а е водещ разходът. Пасивът е равен на разхода. И не е равен на цялата сума по фактурата, защото към 31-12 още задължението към доставчика не е възникнало. Пасивът е колкото разходът, а разходът не включва ДДС-то. И пасивът според мен не се показва в задължения към доставчици, защото такова задължение нямаме към датата на баланса.

 Абсолютно вярно

Ели

  • Global Moderator
  • потребител
  • *****
  • *Mислите... стават...неща * (´• ̮•)
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #47 -: 07 Януари 2011, 15:01 »
абе те може и в нарушение на принципа да ти издадат фактура с дата 20.01

въпросът е дали ДДС-то трябва наистина да намери отражение
ако е задължение към доставчика, в дебита тоя разчет какво е ? вземане ? от кой и защо  като още не е възникнало

niki67

  • потребител
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #48 -: 07 Януари 2011, 15:03 »
Абсолютно вярно

Благодаря:)))) Това го кажи на Пиле)

небесна

  • потребител
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #49 -: 07 Януари 2011, 15:11 »
абе те може и в нарушение на принципа да ти издадат фактура с дата 20.01

въпросът е дали ДДС-то трябва наистина да намери отражение
ако е задължение към доставчика, в дебита тоя разчет какво е ? вземане ? от кой и защо  като още не е възникнало

а, за чужди грешки няма как да отговарям ;) иначе планков вече предложи дебита да е някаква сметка с име "ДДС по нефактурирани доставки" :D аз лично в никакъв случай не бих вкарала в баланса такова несъществуващо към 31.12. задължение, и вземане де :)

plankov

  • потребител
  • За един свят с мнооого варени моркови :P
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #50 -: 07 Януари 2011, 15:17 »
Определение за актив
 и отговаря ли на критериите за актив, тоя разчет "Нефактурирано ДДС"
Контролиран от предприятието ресурс - фактура имам ли, имам, отговаря ли на критериите за признаване на ДК,  отговаря
мога ли да преценя кога да упражня правото си на данъчен кредит, мога
мога ли на базата на тази получена фактура да издам друга, мога
Поради тази причина - отчетът ми за финансово състояние, демек Баланса, ще съдържа както това нефактурирано ДДС, така и задължението към доставчика ми за използвания наем... А не задължение към дядо господ

niki67

  • потребител
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #51 -: 07 Януари 2011, 15:18 »
аз лично в никакъв случай не бих вкарала в баланса такова несъществуващо към 31.12. задължение, и вземане де :)

В баланса не, ама в ОПР трябва да го вкараш, а то едното води след себе си другото, затова в баланса е "измислен" раздел "провизии и други сходни задължения".
 
 

niki67

  • потребител
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #52 -: 07 Януари 2011, 15:21 »
Определение за актив
 и отговаря ли на критериите за актив, тоя разчет "Нефактурирано ДДС"
Контролиран от предприятието ресурс - фактура имам ли, имам, отговаря ли на критериите за признаване на ДК,  отговаря
мога ли да преценя кога да упражня правото си на данъчен кредит, мога
мога ли на базата на тази получена фактура да издам друга, мога
Поради тази причина - отчетът ми за финансово състояние, демек Баланса, ще съдържа както това нефактурирано ДДС, така и задължението към доставчика ми за използвания наем... А не задължение към дядо господ

Към датата на баланса правото ти на данъчен кредит не съществува, затова не е актив. Фактурата, която ти дава това право, е издадена през януари. И не е коригиращо събитие, защото НЕ показва състояние, съществувало през декември. Правото на ДК възниква на датата на издаването на фактурата.

небесна

  • потребител
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #53 -: 07 Януари 2011, 15:23 »

В баланса не, ама в ОПР трябва да го вкараш, а то едното води след себе си другото, затова в баланса е "измислен" раздел "провизии и други сходни задължения".

за ДДС-то говорех аз, какво ОПР??

а Планков, към 31.12. това ДДС по фактура от януари, не отговаря изобщо на изискванията, които си посочил.

niki67

  • потребител
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #54 -: 07 Януари 2011, 15:24 »
за ДДС-то говорех аз, какво ОПР??

а Планков, към 31.12. това ДДС по фактура от януари, не отговаря изобщо на изискванията, които си посочил.

А така, кажи му го. :)

Чуденка

  • Гост
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #55 -: 16 Август 2013, 17:09 »
Ако фирмата е едноличен търговец(все пак ФЛ) и издаде фактура за наем касаещ предходна година,но понеже е платен в текущата, фактурата се издава тогава.Пак ли е редно прихода от наем на ЕТ да бъде начислен в предходната година или е като при останалите физически лицa,има приход едва когато има плащане?

стискозъбка

  • потребител
Re: Относно данъчното третиране на начисленията
« Отговор #56 -: 20 Август 2013, 17:23 »
Облагаемият доход на ЕТ се формира по реда на ЗКПО.
Та пак е редно да си бъде начислен "предходната година".