Автор Тема: нещо за електронните подписи  (Прочетена 4084 пъти)

небесна

  • потребител
Re: нещо за електронните подписи
« Отговор #20 -: 19 Април 2018, 13:37 »
а за какво изобщо е необходимо отделно пълномощно, след като самото Уведомление е вид пълномощно, или поне съдържанието му е точно такова? миналата година ходиха едни да ме упълномощават в Център, и никой не им поиска никакво пълномощно, хем бях заявила и достъп до данъчно-осигурителна информация - мисля, че си го пишеше изрично във формуляра - ако управителят на фирмата-упълномощител занесе на място Уведомлението, не е необходима нотариална заверка и за тази услуга

чета сега и обновената процедура по приемане на уведомленията, и там също не се изисква да се представя нещо, различно от уведомлението - http://www.portal.nap.bg/document?id=15963

да, намерих го - текстът е в самото Заявление, което се подава от нас
2. За достъп до услугите по.9 и т.16 се изисква нотариална заверка на пълномощното или изрично изразено съгласие от задълженото лице пред
орган по приходите, респ. подписаното пълномощно бъде представено пред органа по приходите лично от упълномощителя


бихте ли погледнали дали в Заявленията, които сте подавали през 2018 все още го има?


клио

  • потребител
Re: нещо за електронните подписи
« Отговор #21 -: 19 Април 2018, 16:09 »
да
дата: 01.03.2018

Забележки:

1. За достъп до услугата "Заявление за регистрация по ЗДДС" се изисква нотариална заверка на пълномощното.

2. За достъп до услугите по.9 и т.16 се изисква нотариална заверка на пълномощното или изрично изразено съгласие от задълженото лице пред орган по приходите, респ. подписаното пълномощно бъде представено пред органа по приходите лично от упълномощителя.

3. Пълният достъп дава право на лицата да:
а) подават декларации, документи и данни от името на задълженото лице;
б) преглеждат всички подадени от името на задълженото лице документи и резултати от обработката им, независимо от сертификата, с който са подписани или валидността му, включително и документите подадени чрез персонален идентификационен код (ПИК), издаден от НАП;
в) получават документи, издадени от органи по приходите/публични изпълнители;
г) преглеждат справки и други документи, съдържащи данъчна и осигурителна и друга информация за задълженото лице.

4. Частичният достъп дава право на лицата да:

небесна

  • потребител
Re: нещо за електронните подписи
« Отговор #22 -: 20 Април 2018, 11:58 »
мерси, понеже ми предстои и на мен през май ново упълномощаване, просто управителите ще ги пратя да идат лично с уведомленията в който офис им е удобно, и по този начин ще се получи и  пълен достъп /до данъчно осигурителна информация/, без никакви нотариуси :)

Флора

  • потребител
Re: нещо за електронните подписи
« Отговор #23 -: 20 Април 2018, 16:32 »
Небесна, и аз така практикувам.
На място служителките карат Управителите на първата стр-ца на Уведомлението някъде в горната част да положат подпис пред тях - така удостоверяват пълните права.