Автор Тема: Стоки втора употреба  (Прочетена 1862 пъти)

tsvetinova

  • потребител
Стоки втора употреба
« -: 09 Август 2013, 17:15 »
Фирма все още не регистрирана по ЗДДС ще продава стоки втора употреба-хладилници,печки и т.н внесени от ЕС.Ето какъв документ са му дали от Австрия.Според мен това е хвърчащ лист.Ако някой има практика с такава дейност-търговия със стоки втора употреба,внесени от ЕС,моля да каже това изобщо става ли за документ/то друго няма/.
Как процедирате и какви документи ви дават ?

HashFlare

Abby

  • потребител
  • Don't drink and fly ;)
Re: Стоки втора употреба
« Отговор #1 -: 09 Август 2013, 17:39 »
в определен смисъл всяка фактура е хвърчащ лист на който пише "фактура" и "начислен ДДС Х%", на тоя просто пише Rechnung и че в стойността се съдържа 20% Mehrwertsteuer (ДДС)

как и защо е начислено въпросното ДДС е друг въпрос

tsvetinova

  • потребител
Re: Стоки втора употреба
« Отговор #2 -: 09 Август 2013, 18:01 »
Доколкото прочетох чл.151 от ЗДДС има право на избор и може да си е по общия ред.Не е задължен да избира да е дилър.Нали така?
Тъй като все още не е регистриран по ДДС маже да си ги продава като нормална стока.Когато достигне оборот за регистрация се регистрира и си работи по общия ред.Не знам данъчните дали ще признаят само този документ като ВОП.Превозът бил от друго лице-българин ,който нямал фирма.Просто му ги докарал и му дал тази Сметка-фактура или там каквото е.

D.P

  • потребител
Re: Стоки втора употреба
« Отговор #3 -: 04 Май 2016, 15:13 »
Колеги моля за съдействие,

Казуса е следния:
Закупувам стоки втора употреба от ЕС от физически нерегистрирани лица. Стоките са с колекционерска стойност   и които продавамe в магазин. В магазина се продават и редовни стоки. Стоката от ЕС плащаме с лична кредитна карта, получаваме стоката по пощата и получаваме разписки за стоката от продавачите  - различни физически лица.
Фирмата е рег. по ДДС, досега тази стока не съм е отчитала, тъй като имахме достатъчно наличност от  стоките невтора употреба и за които си имаме ф-ри.  Но вече ще се наложи тъй като вече нямам достатъчно наличност от редовната стока. Средно на месец има стоки втора  употреба от ЕС между 300 и 500 лв.
Моля, помогни ми дай посока как да отчитам тази стока,  да се регистирам и уведомя НАП, че съм дилър и да начислявам ДДС на маржа, или по общия ред. Ще плащам със фирмена кредитна карта, ще направя дог.за покупко продажба между европейците физ.лица и фирмата.
Имам и друга възможност да създам нова фирма без рег.по ДДС , да отделя магазина и дейноста в тази нова фирма, да следя оборота, да следя общата стойност на облагемите воп да не надвиши 20 000лв, и да си правя дог за покупко продажба с европейците да си плащам с фирмена кредитна карта и ще съм така най-добре.
И въпроса ми е :  дог.за покупко продажба за тези стоки , платени с фирмена карта, получени по пощата достатъчни  документи ли са за данъчни и счетоводни цели;    ако регистрирам нова фирма без регистрация  по ДДС това е не е ли удачния вариант