Автор Тема: Отписване на вземане  (Прочетена 3921 пъти)

Миленка

  • Гост
Отписване на вземане
« -: 02 Февруари 2013, 13:17 »
Добър ден на всички!
През 2012 г. фактурирахме услуга на един клиент, но той в края на годината заяви, че не желае да ползва тази услуга, както и да я плати. Управителят се съгласи да се отпише вземането от този клиент като фирмите си размениха съответната кореспонденция.
Отписах вземането и сега се чудя трябва ли да го давам в увеличение на финансовия резултат или не.
Признала съм прихода през м.05.2012 г., а през м.12.2012 съм направила отписване на вземане, т.е. имам счетоводен разход, но дали е  и данъчен?

Благодаря!


Abby

  • потребител
  • Don't drink and fly ;)
Re: Отписване на вземане
« Отговор #1 -: 02 Февруари 2013, 14:19 »
Не съм сигурна, дали изобщо сте имали вземане което да отписвате. От обясненията разбирам, че сте фактурирали аванс преди да е получено плащане, клиентът се отказва и услуга въобще не е предоставяна. Така ли е?

Миленка

  • Гост
Re: Отписване на вземане
« Отговор #2 -: 02 Февруари 2013, 17:56 »
Не става въпрос за аванс. Фактурирали сме една такса за регистрация, която като се плати, вече могат да се ползват услугите на фирмата в нейния сайт. Клиентът е искал да се регистрира и сме му пуснали фактура, но после е решил, че не въобще не иска да плаща регистрацията и да ползва в бъдеще каквито и да е било наши услуги.
Приели сме решението на клиента и се отказваме от плащането му като го опрощаваме без да имаме някакви претенции за в бъдеще.

Ели

  • Global Moderator
  • потребител
  • *****
  • *Mислите... стават...неща * (´• ̮•)
Re: Отписване на вземане
« Отговор #3 -: 02 Февруари 2013, 18:01 »
това според мен е провалена доставка и трябва да издадете кредитно известие

реално няма пари , няма доставка, няма и основание да си признавате вземане

Abby

  • потребител
  • Don't drink and fly ;)
Re: Отписване на вземане
« Отговор #4 -: 02 Февруари 2013, 18:19 »
аз по-скоро клоня към липса на доставка, неоснователно издадена фактура и съответно анулиране, защото изпълнение изобщо не е започвало

но и в този случай нямате основание да признаете нито приход, нито вземане

Ели

  • Global Moderator
  • потребител
  • *****
  • *Mислите... стават...неща * (´• ̮•)
Re: Отписване на вземане
« Отговор #5 -: 02 Февруари 2013, 20:03 »
май да
сигурно е и по-удачно да се приключи с анулиране

Миленка

  • Гост
Re: Отписване на вземане
« Отговор #6 -: 03 Февруари 2013, 07:55 »
Прави сте, че е трябвало  да се пусне протокол за анулиране и така бих го направила, ако ми беше поискано мнението. Имам подозрения, че клиентът изобщо не е осчетоводявал фактурата и затова са направени такива договорки за отписване. Поставена съм пред свършен факт.
Признала съм прихода, направила съм отписване на вземането и сега имам приход и разход в еднакъв размер.
Моето лично мнение е, че по-скоро става въпрос за отказ от плащане на услуга, за която на времето е изявено желание да се ползва и сега всичко е замазано с някакви не до там смислени обяснения r от шефовете.
 
Не е проблем да дам разхода в увеличение на финансовия резултат и мисля, че няма да бъде признат за данъчни цели.   Какво ще ме посъветвате?

гост

  • Гост
Re: Отписване на вземане
« Отговор #7 -: 03 Февруари 2013, 11:51 »
И аз съм за анулиране. От тук на татък както и да го замазвате няма да е коректно.

Abby

  • потребител
  • Don't drink and fly ;)
Re: Отписване на вземане
« Отговор #8 -: 03 Февруари 2013, 13:13 »
Аз бих си направила корекцията, струва ми се че всичко друго би навредило повече.

Анулирам фактурата с най-ранната възможна дата. Влиза в дневника по ДДС с датата на анулиране, но се осчетоводява за 2012 г. - сторно на прихода и разхода от отписаното вземане.

Не се сещам за санкции по ДДС, още повече ако клиентът не е ползвал ДК по фактурата. Ако греша моля някой да ме поправи.