Автор Тема: Нает чартър от гръцка фирма за превоз на български туристи, ползващи пакети ОТУ.  (Прочетена 2762 пъти)

kimba

  • потребител
Да ви призная не знам точно какво да ви питам за тези чартъри, защото са ми мътна Индия. Ще ви изложа фактите, пък ако ме насочите къде мога да получа повече инфо, ще ви бъда безкрайно благодарна.
Такааааа ...
ТО сключва договор с гръцка фирма за наемане на чартър при определени условия, за определена сума и за точно определен период. С този чартър ТО ще превозва туристи, които купуват пакети ОТУ за Гърция. Имам авансово плащане от 4000 евро в началото на юни и идея си нямам как ще изглежда гръцката фактура, защото все още чакам да благоволят да ми я изпратят. Чудя се дали този чартър е вид транспортна услуга по глава 3 от ЗДДС, т.е. дали това е международен самолетен транспорт. Според мен - да. Обаче как стоят нещата с гръцката страна, т.е. кой ще дължи ДДС-то и дали изобщо ще има ДДС, ако това е международен транспорт? Ние там ли, което може би ще наложи регистрация там, защото става дума за около 31 000 евро, или пък тук трябва да си го начислим с протокол? Ако не се лъжа прага за Гърция беше 10000 евро. Уфффффф ... това имам засега като инфо, ако се сетя за още нещо, ще го напиша допълнително. Помагайте, казвайте къде да се ровна, че ще откача вече :)))

HashFlare

kimba

  • потребител
Забравих ... за разкош, според клаузите на договора, ако не успеем да запълним чартъра с туристи, позващи пакети ОТУ, ще продаваме само седалките, т.е. само самолетни билети на друга фирма, с която ТО има сключен договор. Въпросният ТО е и IATA агенция, ей така, за да ми е гадно. Да му таковам таковата, защо ли пък точно на мен да ми е лесно :)))

Ели

  • Global Moderator
  • потребител
  • *****
  • *Mислите... стават...неща * (´• ̮•)
това което си мисля е следното
при чартъра все едно купувате всички места в самолета и имате право да ги продавате
освен това би могло да имате право да определяте дати и дестинации за договорения период

по принцип авиокомпанията ви предоставя самолета, екипажа и оперативното обезпечаване на полета, но не мисля че това предоставяне трябва да го гледаме като чист наем, щото лиценза за  летене и всякакви отговорности по поддръжката и контрола на самолета си е отговорност на авиокоманията

за мен си е като купуване на всички самолетни билети
и тук идва въпроса - каква ще е дестинацията ? уговорена ли е предварително или не е 

kimba

  • потребител
Т.е. Ели, искаш да кажеш, че все едно купуваме само самолетните билети, така ли? Не мисля, че е така, защото в договора черно на бяло пише, че компанията еди коя си, ни отдава под наем самолет и/или седалков капацитет, съгласно посоченото по-долу ... и тук следват някакви си там технически параметри, дето хич не искам да ги знам какви са, и точно колко на брой е седалковия капацитет - т.е. наемаме пълен седалков капацитет. Периодът е точно определен и е един единствен от .... до .... точно 5 дни. А дестинацията я написах в началото - летим до Гърция ... някъде там. Засега най-много ме притеснява как стои въпроса с ДДС-то, и дали няма да пропусна сроковете за евентуална регистрация там, ако се налага такава.
А това И/ИЛИ може би означава точно това, което казваш Ели за самолетните билети, но думата наем ме кара да мисля противното. Уфффф, не знам ...

Ели

  • Global Moderator
  • потребител
  • *****
  • *Mислите... стават...неща * (´• ̮•)
абе не знам

в речника ЧАРТЪР е :
Договор за наем на кораб, нает от наемателя да извършва с него превози на пътници или товари за определено време, като заплати съответната цена на наемодателя. Наемателят е длъжен да предаде кораба годен за използване, включително и с необходимия екипаж, като възнаграждението на екипажа се плаща от него.

от друга страна не виждам как една фирма ТО ще извърши авиопревоз без да има нужните лицензи за това
то не че не може, но ще наруши една камара закони и наредби, ако самият ТО се води извършващ транспорта

а ако не е ТО, който извършва превоза, значи има друг, който го прави

ако приемем, че имаш нает самолет и персонал, как ще определиш от общата сума колко е за самолета,  колко е за персонала и колко е  за оперативно обслужване ? съмнявам се да имаш разбивка

кажи дългосрочен ли е или краткосрочен наема на самолета, щото би могла да се ориентираш в единия случай от  фактурата, която ще ти издадат  ? 

kimba

  • потребител
Ели, в договора си има разбивка на цената: наем самолет ...... евро, сервизни такси ...... евро*112 места, други такси .... евро*112 места. Превозът се извършва от компанията, чийто чартър сме наели, която осигурява и персонал за целта. Отделна цена за персонала няма, предполагам, че влиза в цената на наема на самолета. А за кетъринга, който организират, пише, че влиза в посочените по-горе цени. Договорът е сключен за точно определен период: тръгване 21.09.2011, връщане 25.09.2011 г. Когато получа фактурата пак ще говорим, защото тогава вече ще съм наясно какво е положението с ДДС-то и ще го мислим по-конкретно.